جواهرات

عرضه بهترین وشیک ترین جواهرات روز دنیا

جواهرات

عرضه بهترین وشیک ترین جواهرات روز دنیا

ساخت قاب موبایل با رزین

دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۵۷ ق.ظ

آموزش ساخت قاب موبایل با رزین و گل های طبیعی

رزین یکی از متریال هایی است که می توان خلاقیت های بسیار متنوعی با آن اجرا کرد. در مجله اینترنتی من و هنر چندین آموزش متنوع از زیورآلات تا لوازم کاربردی و دکوری را با رزین آموزش داده ایم که با کلیک روی برچسب “رزین” در انتهای صفحه می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. در این آموزش به ساخت قابل موبایل رزینی با استفاده از گل های خشک خواهیم پرداخت. برای این کار لازم است که مقداری گل و برگ طبیعی را پیشتر خشک کرده باشید. برای خشک کردن گل و برگ های طبیعی کافیت آنها را از ساقه جدا کرده، بین دو لایه کاغذ پهن کرده و لای یک کتاب سنگین بگذارید. بهتر است چند کتاب سنگین دیگر نیز روی آن کتاب قرار دهید. عجله نکنید اجازه دهید گل ها یک الی دو هفته لای کتاب بمانند تا خوب خشک شوند. از آنجا که سطح کار ما؛ یعنی قاب موبایل، کوچک است، لذا هر چه گل ها و برگ های انتخابی کوچکتر باشند نتیجه کار زیباتر خواهد بود.

 

 

وسایل مورد نیاز:

  • قاب موبایل بدون طرح (تکرنگ یا بیرنگ)
  • رزین
  • گوش پاک کن
  • گل و برگ های خشک
  • چسب مایع

مراحل ساخت:

ابتدا قاب موبایل را روی میز بگذارید و به حوصله گل های انتخابی را روی سطح آن بچینید.

در چینش گل ها سعی کنید انتهای شاخه ها حتی المقدور مشخص نباشد، چیدمان بهتر است ترکیبی از گل های درشت، گل های ریز و برگ باشد، تا زیبایی بصری کار حفظ شود.

به کمک مقدار اندکی چسب مایع، گل ها  را روی قاب محکم می کنیم تا موقع کار با رزین جا به جا نشوند. برای این کار گل های چیده شده را یکی یکی بلند کرده و با یک قطره بسیار کوچک چسب سر جایش برگردانید. در این مرحله حتما مراقب برگ ها و گل هایی که لبه هایش بر آمده است باشید. آنها را با چسب روی سطح قاب بچسبانید تا در مراحل بعد از رزین بیرون نزند.

حالا نوبت کار با رزین است. تا چسب گل ها خشک می شود، ما فرصت داریم مخلوط رزین و هاردنر را آماده کنیم.

برای مخلوط کردن رزین به دو لیوان یکبار مصرف نیاز داریم (به جای لیوان می توانید با بریدن قسمت بالای بطری های آب معدنی از مواد بازیافتی استفاده بهینه نمایید). برای اینکه مطمئن باشید مقدار مساوری از رزین و هاردنر را برداشته اید، کافی است روی بدنه لیوان را در ارتفاع مساوی علامت بزنید.

رزین و هاردنر را به مقدار مساوی بر می داریم.

محتوی لیوان ها را به هم اضافه کرده و به آرامی با چوب مخلوط می کنیم.

بر حسب سلیقه خودتان می توانید مقداری اکلیل طلایی یا رنگی نیز به مخلوط رزین و هاردنر اضافه کنید تا سطح قاب اکلیلی و درخشان شود.

قاب موبایل را روی یک پایه بلااستفاده، که می تواند یک جعبه مقوایی یا هر چیز دیگر باشد، می گذاریم و زیر آن روزنامه پهن می کنیم. این کار برای این است که اگر رزین از روی قاب چکه کرد روی روزنامه بریزد و در اطراف قاب قلمبه نشود.

رزین را به آرامی به کمک کاردک چوبی کم کم روی قاب موبایل و گل های خشک بریزید.

کار را ادامه دهید تا رزین همه جای قاب را پوشش دهید. اگر رزین از اطراف شروع به چکه کرد با گوش پاک کن به آرامی آنرا پاک کنید.

اگر حبابی روی سطح کار دیدید با نوک سوزن یا خلال دندان آن را از بین ببرید. سپس اجازه دهید تا رزین خشک شود.

قاب موبایل رزینی با گل های خشک آماده شده است. این قاب موبایل زیبا که ساخته دست خودتان است را می توانید با تنوع رنگی گل ها بسازید و هر روز این گل های زیبا را با حس و حال متفاوت خود هماهنگ کنید.

این کار را با قاب موبایل های بیرنگ و شفاف نیز حتما امتحان کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی